En annan del av Knivsta

En liten blogg om stora saker

tomt

Publicerad 2009-10-17 23:50:30 i Allmänt,

Här sitter jag och undrar hur man gör för att gråta då man vill men inte kan. Det är såhär att jag får alltid en liten släng av depression under höst/vinter vilket är väldigt jobbigt. Har gråten i halsen varje dag och kämpar med allt hela tiden. O vad jag än gör som jag i vanliga fall skulle tycka är skit kul räcker inte långt. Man känner sig..otillfredsställd hela tiden. Cash förstår heller inte "varför är du ledsen då?" jag: " jag vet inte" och det gör jag heller inte.Som idag, då vi skulle hem från mitt jobb går konversationerna såhär:

Jag: Fan vad jag har ont i ryggen, kan inte du massera den sen?
Han:....Aa men isf framför tv:n till fotbollen
Jag: Fotboll? nee men då skiter vi i det. Då går jag och lägger mig
Han: Varför det? ( surt )
Jag: För jag vill inte kolla på fotboll och vad ska jag då göra då vi bara har en Tv och du vill se på fotboll?
Han: Jag vet inte.

...Lång tystnad och hela hans kroppsspråk skriker HEJ JAG ÄR SUR...
Jag: Varför går du så långt framför?
Han: Jag bara går
Jag: Men varför är du så sur?
Han: Jag är inte sur. Det är du som är
Jag: Nej jag är inte alls sur. Är du sur för att jag ska gå å lägga mig?
Han: Alltså först frågar du om vad som händer ikväll och svaret jag gav dig var inte bra för dig
Jag: Men klart jag tycker det är tråkigt att sitta hemma och glo på Tv en lördaskväll
Han: Vi har hund. Går inte att göra något då

...En diskussion om hunden bryter ut ett tag...
Jag: Men du är ju fortfarande sur. Varför?
Han: Jag är inte sur ( snäser han ) jag blir ledsen då du inte är lycklig.
Jag: Jag är lycklig
Han: Du säger ju att du är ledsen
Jag: Ja men så blir det jämt vid höst/vintern. Och ajg vet inte varför. Inte är det med dig. Jag e lycklig med dig
Han: mummel mummel
Jag: Men nu får du ta och säga varför du är så himmla sur

...Har fortfarande inte fått fram varför han är så himmla sur. Jag ville inte se fotboll, han ville, jag får gå och lägga mig. Så enkelt är det. Jag vet inte jag

HELVETE

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michis

Jag är en ganska trasig själ som försöker få sitt liv att gå ihop. Jag har precis fått en dotter och har nu bott 1 år i min å min sambos hus på landet, så denna blogg är till för att få skriva av mig lite och kanske sprida lite glädje och även ge tankeställare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela